Звіт про роботу методичного об’єднання вчителів математики,фізики,інформатики та
астрономії.
« Один із секретів педагогічної творчості і полягає в тому,
щоб
пробудити в учителів інтерес до пошуку,
до
аналізу власної роботи. Хто намагається
розібратися
в хорошому і поганому на
своїх
уроках, у своїх взаємовідносинах з вихованцями,
той
уже досяг половину успіху».
В.
О. Сухомлинський
Сучасному суспільству потрібна творча й активна
особистість, здатна проектувати власне майбутнє життя, самостійно мислити,
генерувати оригінальні ідеї, приймати сміливі, нестандартні рішення. Нажаль,
психологи констатують, що випускники шкіл, які приходять у вузи та на виробництво, часом нездатні
самостійно розв'язувати проблеми, мислять стандартно, їм бракує творчої уяви,
ініціативи, винахідливості. Розв'язання зазначеної проблеми вимагає якісно
нового підходу до виховання та навчання молоді – орієнтація навчально−виховного
процесу на розвиток творчих здібностей особистості.
Впродовж 2018-2019 навчального року методичне
об’єднання вчителів математики,інформатики,фізики і астрономії Верхнянської сільської ради ОТГ продовжувало
працювати над проблемою: «Формування та
вдосконалення професійної компетентності творчого педагога як умова забезпечення
розвитку життєвих компетентностей особистості в контексті сучасних освітніх
технологій та нового Державного стандарту».
Головною метою методичної роботи з вчителями
фізики, математики, астрономії було забезпечення умов для формування особистості
педагога через створення науково-методичного простору, системи інформаційного забезпечення.
Поставлена мета
реалізовувалася через різні форми
методичної роботи з використанням
новітніх технологій і активне
використання їх під
час проведення методичних
заходів.
На організаційному І засіданні 21.09.18,яке
відбулося на базі Верхнянського ліцею.провели анкетування вчителів з метою виявлення проблемних питань, пропозицій
щодо роботи методичного обєднання протягом навчальго року. Присутні
ознайомилися із інструктивно-методичними матеріалами,навчальними програмами,
підручниками. Також опрацювали методичні рекомендації щодо викладання
математики,фізики і астрономії у 2018-2019 н.р. Було створено динамічні групи
по підготовці завдань для І етапу Всеукраїнської олімпіади.
І
засідання
№ з/п |
Зміст роботи |
Дата провед. |
Хто про-водить |
Місце провед. |
1.
2.
3.
4.
5.
1.
2.
3.
4.
|
Тема:
Створення
освітнього середовища для формування ключових компетентностей в умовах
модернізації освіти. Мета: створити
умови для розвитку особистості ,яка поєднує в собі творчий потенціал до
навчання,ініціативність до саморозвитку та самонавчання в сучасних
умовах,здатності ідентифікувати себе як важливу і відповідальну складову
українського суспільства.
План роботи Презентація: «Викладання математики,фізики
,астрономії у 2018-2019 н.р. Опрацювання інструктивно-методичних
матеріалів,навчальних програм,підручників. Планування роботи МО на 2018-2019н.р. Обговорення індивідуальних проблем членів МО. Створення динамічних груп.
Домашнє завдання: Зробити вибірку потрібних
нормативних документів.
Ознайомитись із матеріалами сайту ІІППО.
Підготовка завдань для І
етапу) Всеукраїнських олімпіад
з математики,фізики, астрономії і фізики (члени динамічної групи).
Підготуватись до наступного семінару. |
21.09.18р.
|
Данюк С.Я.
Члени МО
Члени МО
Члени МО
Члени МО
Члени МО
Члени МО
Члени динамічної групи.
Члени МО
|
Верхнянська ЗОШ І-ІІІст |
1.
2.
3.
|
Робота між засіданнями: Створення
електронних версій кожного вчителя «Із досвіду роботи.» Засідання динамічної групи: «Підготовка олімпіадних завдань з
математики,фізики,інформатики) для І етапу Всеукраїнських олімпіад.» Опрацювання методичної літератури . |
|
|
|
Так на другому засіданні,яке відбулося 02.11.18.на
базі Завадківської гімназії розглянули методи підвищення ефективності уроку,
створення умов для самореалізацій, самовдосконалення, самоосвіти учня в процесі реалізації
наскрізних змістових ліній оновлених навчальних програм в 5-9 класах. Вчитель фізики Білан
С.С.провів майстер-клас по створенню приладів для проведення лабораторних робіт
власними силами. Звичайно тих приладів,які не можуть зашкодити здоров’ю учнів ,але допоможуть їм у
проведенні певних дослідів. Вчитель математики Кобрин Л.М. поділилася своїми
напрацюваннями і ознайомила присутніх із проведенням пленерного уроку.
Також присутні мали змогу поділитися як їм вдається втілювати наскрізні лінії на своїх уроках.
ІІ
засідання
№ з/п |
Зміст
роботи |
Дата про-ведення |
Хто
проводить |
Місце
проведення |
1.
2.
3.
4.
5.
|
Тема: Компетентнісний
підхід в процесі реалізації наскрізних змістових ліній оновлених навчальних
програм в 5-9 класах. Мета:
Розглянути методи підвищення ефективності уроку, створення умов для
самореалізацій, самовдоско-налення, самоосвіти учня в
процесі реалізації наскрізних змістових ліній оновлених навчальних програм в
5-9 класах. План роботи: Презентація:
«Наскрізні лінії» Доповідь:
«Наскрізні лінії як засіб інтеграції ключових і загально- предметних
компетентностей». Майстер –клас
«Прилади для лабораторних робіт влас-ними силами.» З досвіду
роботи « Пленерний урок.Переваги і можливі
недоліки.»
Анкетування
членів МО з метою обізнаності та зацікавленості даною проблемою. |
02.11.18р. |
Данюк С.Я.
Данюк
С.Я.
Білан С.С.
Кобрин Л.М.
члени МО. |
Завадківська ЗОШ І-ІІІст. |
1.
2. |
Домашнє завдання: Підготувати звіт про результати І етапу Всеукраїнських олімпіад; Підготувати матеріали для проведення предметних тижнів . |
|
|
|
|
Робота між засіданнями: Сворення блогів
,акаунтів. |
|
|
|
Так на третьому засіданні,яке відбулося 08.02.19р на базі Зборянської гімназії вчителі взяли участь у методичному ринзі «Кмпетентності і компетенції на практиці»,який првела вчитель математики Марчак Л.В.. Також цікаво пройшов майстер-клас з фізики «Я роблю це так.» яким поділилася вчитель фізики Федоришин К.С. Цікавими для присутніх були портфоліо вчителів і учнів ,створені і в електронному і в паперовому вигляді.
ІІІ
засідання
№ з/п |
Зміст роботи |
Дата про-велення |
Хто
проводить |
Місце
проведення |
1. 2.
3.
4.
|
Тема: Педагогічна
майстерність вчителя, як основа успішного формування в
учнів предметних компе-тенцій в умовах нової української
школи.
Мета: Формування здатності учнів
логічно обґрунтовувати та доводити математичні та фізичні твердження,застосовувати їх у процесі
розв’язування навчальних і практичних задач ,використовувати набуті знання та
вміння під час вивчення інших пред-метів. План роботи: Презентація
«Ком-петентності і компетенції.» Майстер-клас з фізики: «Я роблю це так.» Робоче портфоліо вчителя і учня. Методичний ринг «Компетентності і
компетенції на практиці» |
08.02.19р. |
Данюк С.Я. Федоришин
К.С. Марчак Л.В.
Марчак Л.В. |
Зборянський НВК І-ІІст |
1.
2. 3. |
Домашнє завдання:
Підготовка
творчих звітів «Моя робота в МО» Підготовка до
ЗНО та ДПА; Огляд новин методичної, психолого-педагогічної літератури, періодичної
преси |
|
|
|
|
Робота між засіданнями: Сворення блогів
,акаунтів. |
|
|
|
У порівнянні із минулим роком вчителі були
ініціаторами того,щоб на заключному засіданні кожен зміг поділитися своїми
напрацюваннями.
Заключне четверте засідання
відбулося на базі Верхнянського ліцею 27.03.19р. Присутні мали змогу самостійно створити власні блоги та акаунти.
ІV засідання
№ з/п |
Місце
проведення |
Дата про-ведення |
Хто
проводить |
Місце про-ведення |
1.
2.
3.
|
Тема::Освітня
і самоосвітня діяльність вчителя в контексті розвитку його інноваційного
потенціалу Мета: розширити
знання вчителів про інноваційні методи та форми роботи. План
роботи:
Методична майстерня: Створення блогів,акаунтів. Підготовка доДПА
та ЗНО у 2018-2019н.р.
Підведення підсумків заняття – обмін думками. |
27.03.2019р
|
Баран
Б.Б. ДанюкС.Я
Члени МО
Члени
МО
.
|
Верхнянська ЗОШ І-ІІІст |
|
.Домашнє завдання: Творчі
звіти вчителів МО.
|
|
|
|
|
Робота між засіданнями: Панорама методичних перспектив.“ Обговорення пропозицій щодо планування роботи методичного
об’єднання на наступний навчальний рік |
|
|
|
Членами методичного об’єднання були опрацьовані
вимоги нормативно –правових документів МОН України, ІІППО щодо викладання предметів у 2018/2019 навчальному році. В
практичній діяльності постійно використовувався
компетентнісно-діяльнісний підхід до навчання учнів, методологія комп’ютерного
навчання як моделювання креативно-пізнавальної діяльності в навчальному
процесі, продуктивні технології, інтерактивні техніки, спрямовані на
розвиток креативного потенціалу особистості учня, підвищення ефективності та
якості освіти.
Була організована системна підготовки учнів до І, ІІ етапів Всеукраїнських учнівських
олімпіад із базових дисциплін. Вчителі склали індивідуальні плани подолання
недоліків, виявлених результатами вхідних діагностичних контрольних робіт, було
продовжено моніторингові відстеження якості навченості учнів з наступним
аналізом результатів та їх використанням для корекції навчального процесу
Кожен вчитель працював над обраною власною підтемою проблемної теми.
Результатом цієї роботи є підвищення якості підготовки і проведення уроків у
більшості вчителів, розширилося коло методів удосконалення навчання, у вчителів
підвищився інтерес до самоосвіти. Уроки проводилися організовано, чітко,
підвищилась практична спрямованість, стала гнучкою, рухливою структура і
побудова уроків.
Було створено певні педагогічні умови
на уроках шляхом добору прийомів і методів контролю, що стимулюють учнів до
ефективної навчальної діяльності, гуманну доброзичливу атмосферу, затишне комфортне
середовище, систему неформальної ділової комунікації, в якій учитель і учень
спілкуються як особистості, цінуючи унікальність і своєрідність один одного.
Протягом навчального року було
поведено 4 засідання,кожне з яких відбувалося на належному рівні. Про це
говорять результати проведених конкурсів та предметних олімпіад.
Результати
предметних олімпіад у порівнянні із минулим роком:
№ з/п |
Школа |
Навчальний рік |
Предмет |
Кількість призових місць |
1. |
Верхнянська
ЗОШ І-ІІІст |
2016-2017 2017-2018 2018-2019 |
математика |
3 2 2 |
2. |
Довговойнилівський НВК |
2016-2017 2017-2018 208-2019 |
математика |
2 2 2 |
3. |
Завдківська
ЗОШ І-ІІст. |
2016-2017 2017-2018 2018-2019 |
математика
|
- 1 1 |
4. |
Зборянський
НВК |
2016-2017 2017-2018 2018-2019 |
математика |
- 1 2 |
5. |
Негівський
НВК |
2016-2017 2017-2018 2018-2019 |
математика
|
1 - 1 |
|
Станківська
ЗОШ І-ІІ ст. |
2016-2017 2017-2018 2018-2019 |
математика |
- - - |
№ з/п |
Школа |
Навчальний
рік |
Предмет |
Кількість призових
місць |
1. |
Верхнянська
ЗОШ І-ІІІст. |
2016-2017 2017-2018 2018-2019 |
фізика |
3 1 2 |
2. |
Довговойнилівський
НВК |
2016-2017 2017-2018 2018-2019 |
фізика |
1 1 1 |
3. |
Завадківська
ЗОШ І-ІІст. |
2016-2017 2017-2018 2018-2019 |
фізика |
1 1 1 |
4. |
Зборянський
НВК |
2016-2017 2017-2018 2018-2019 |
фізика |
- 1 1 |
5. |
Негівський
НВК |
2016-2017 2017-2018 2018-2019 |
фізика |
1 - - |
6. |
Станківська
ЗОШ І-ІІст |
2016-2017 2017-2018 2018-2019 |
фізика |
- - - |
Очевидно,що є над чим працювати у
наступному навчальному році.Покращити роботу із обдарованими учнями.
Результати міжнародного
математичного конкурсу «Кенгуру»
№ з/п |
Школа |
Навчальний
рік |
відмінний |
добрий |
учасник |
1. |
Верхнянська
ЗОШІ-ІІІст |
2015-2016 2016-2017 2017-2018 2018-2019 |
9 12 7 2 |
12 14 13 9 |
14 13 18 12 |
2. |
Довговойнилівський
НВК |
2015-2016 2016-2017 2017-2018 |
14 12 9 6 |
18 17 15 11 |
6 9 11 15 |
3. |
Завадківська
ЗОШ І-ІІст
|
2015-2016 2016-2017 2017-2018 2018-2019 |
7 8 6 5 |
9 12 15 12 |
12 9 11 16 |
4. |
Зборянський
НВК |
2015-2016 2016-2017 2017-2018 2018-2019 |
- - 12 10 |
- - 10 16 |
- - 19 20 |
5. |
Негівський
НВК |
2015-2016 2016-2017 2017-2018 2018-2019 |
4 - 8 10 |
7 3 12 4 |
13 2 14 12 |
6. |
Станківська
ЗОШ І-ІІст |
2015-2016 2016-2017 2017-2018 2018-2019 |
5 6 - - |
4 11 - - |
11 8 - - |
Малюнок 1. Результати "Кенгуру" за 2015-2016 н.р.
Малюнок 2. Результати
"Кенгуру" за 2016-2017 н.р.
Малюнок 3. Результати
"Кенгуру" за 2017-2018 н.р.
Малюнок 4 Результати "Кенгуру" за 2018-2019 н.р.
Результати відвідування учасниками діючих
семінарів:
№з/п |
Прізвище, ім’я по батькові вчителя |
Фах |
Школа |
Навчальний рік . засідання І |
Засі- дання ІІ |
Засі- дання ІІІ
|
Засі- дання ІV |
1 |
Данюк Світлана Яківна |
математика |
Верхнянська |
2016-2017 + 2017-2018 + 2018-2019 + |
+
+ + |
+
+
+ |
+
+
+ |
2 |
Смоляк Оксана Олексіївна |
математика |
|
2016-2017 + 2017-2018 + 2018-2109 + |
-
+
- |
-
+
+ |
-
-
- |
3 |
Мельник Віра Володимирівна |
фізика |
|
2016-2017 + 2017-2018 + 2018-2019 + |
+
-
+ |
-
+
+ |
-
-
+ |
4 |
Мілевська Наталія Петрівна |
математика |
Довговойни-лівський НВК |
2016-2017 + 2017-2018
2018-2019 + |
-
+
+ |
-
+
- |
+
-
- |
5 |
Ладаняк Катерина
Сидорівна |
математика |
|
2016-2017 + 2017-2018 + 2018-2019 + |
+
+
+ |
+
+
- |
+
-
+ |
6 |
Куриляк Іван Федорович |
фізика |
|
2016-2017 + 2017-2018 + 2018-2019 + |
+
+
+ |
+
+
+ |
+
+
+ |
7 |
Куриляк Володимир Іванович |
інформатика |
|
2016-2017 + 2017-2018 + 2018-2019 - |
+
+
- |
+
+
- |
+
+ - |
8 |
Марчак Леся Володимирівна |
математика |
Зборянський НВК |
2016-2017 - 2017-2018 + 2018-2019 + |
+
+
+ |
+
+
+ |
-
+
+ |
9 |
Федоришин Катерина Степанівна |
Інформа-тика, фізика |
|
2016-2017 + 2017-2018 + 2018-2019 + |
-
+
+ |
+
+
+ |
-
+
+ |
10 |
Пристайко Наталія Романівна |
математика, інформатика |
Завадківська ЗОШ І-ІІІст. |
2016-2017 + 2017-2018 + 2018-2019 + |
-
+
+ |
+
+
+ |
+
+
+ |
11 |
Кобрин Леся Михайлівна |
математика |
|
2016-2017 + 2017-2018 + 2018-2019 + |
+
+
+ |
+
+
+
|
+
+
+ |
12 |
Білан Степан Степанович |
фізика |
|
2016-2017 + 2017-2018 + 2018-2019 + |
+
+
+ |
+
+
-
|
+
-
+ |
13 |
Чолій Надія Ярославівна |
математика |
Непівський НВК |
2016-2017 + 2017-2018 + 2018-2019 + |
+
+
+ |
+
+
-
|
+
+
+ |
14 |
Дранчук Ольга Федорівна |
Фізика,ін-форматика |
Станківська ЗОШ І-ІІІст |
2016-2017 + 2017-2018 + 2018-2019 + |
+
+
+ |
+
+
+
|
+
+
+ |
15 |
Матрофайло Мирослава Мирославівна |
математика |
|
2016-2017 - 2017-2018 + 2018-2019 + |
-
+
+ |
-
+
+
|
-
+
+ |
Обговорення різних проблем відбувалися
за круглим столом. Те,чого не вдалося досягнути
буде доопрацьовано у наступному навчальному році.
У 2019/2020 н.р.
методичне об’єднання учителів математичного циклу продовжить працювати над проблемою:
«Формування та
вдосконалення професійної компетентності творчого педагога як умова
забезпечення розвитку життєвих компетентностей особистості в контексті сучасних
освітніх технологій та нового Державного стандарту».Для цього були окреслені
наступні перспективні завдання:
- систематично аналізувати
якість роботи вчителів математичного циклу
за результатами ДПА, ЗНО та з урахуванням матеріалів атестації 2018 року;
- передбачити моніторингові
дослідження рівня творчої активності вчителів через співбесіди, анкетування,
проведення круглих столів;
- під час атестації вчителів
природничо-математично циклу МО приділяти особливу увагу якості самоосвіти,
своєчасності і результативності курсової перепідготовки;
- організувати роботу творчих груп по розробці окремих
розділів фахової самоосвіти з урахуванням фактичного рівня професійності
вчителів;
- продовжувати організовувати
різні форми обговорення досвіду застосування моніторингу якості інформатизації
освіти вчителями;
- впроваджувати інноваційні
процеси і навчальні програми: вивчення зразків інноваційного педагогічного
досвіду, підтримка і аналіз інформаційної діяльності;
- забезпечувати об’єктивність
діагностики навчальних досягнень учнів шляхом упровадження ефективних сучасних
методик, зокрема тестування;
- застосовувати в процесі
вивчення предметів математичних дисциплін історичний підхід до розкриття
понять, законів і теорій;
- спрямовувати роботу
методичного об’єднання на створення цілісної системи психолого-педагогічного
супроводу розвитку особистості школяра з метою самореалізації кожної дитини у
творчому освітньому середовищі;
- систематично аналізувати
зміст діючих програм та підручників з метою переорієнтації процесу навчання з
інформативної форми на активізацію самостійної роботи учнів через впровадження
інформаційних технологій;
- впроваджувати нові
дидактико-методичні засоби, що допомагають моделювати навчально-виховний процес
з метою розвитку творчої особистості.
Немає коментарів:
Дописати коментар